Två nya eremiter. :)
Tyvärr har jag inga bilder på dem ännu - inga superhöga förhoppningar heller för den delen. Dessa är två stycken som jag tog hem akut, eftersom de var dödsdömda annars. Jag fann dem på en djuraffär bland flera andra döda eremiter(!), blev förfärad över hur de hade det, och tog genast hem dem (som var de enda två som fortfarande var vid liv). De verkar pigga och så, men jag törs inte hoppas för mycket ännu. Båda två är dessutom jordgubbar (C. perlatus)!
En av dem är faktiskt rätt liten, medium antar jag. Den andra är förmodligen en large. :) Jag har inte mätt dem eller så som ni förstår, jag ville bara ge dem rätt förhållanden fort som attan så att de kan få en chans att överleva. :) De är riktigt aktiva i alla fall, och gräver och klättrar runt hit och dit. Särskilt den mindre. ^^ Båda två är BETYDLIGT mindre än mina andra två jordgubbar, men jag har inte satt ihop dem ännu. Det kommer jag att göra senare om dessa två överlever sina ömsningar och jag har fixat iordning ett större akvarium åt dem alla. :)
Jag är lycklig över dem ändå, särskilt som båda två fortfarande lever i alla fall. ^^ Jag har haft dem i cirka en vecka nu, och då och då försvinner båda två ned i sanden, andra gånger syns de omkringklättrandes, drickandes, ätandes, eller sittandes intill den bakre glasväggen som är uppvärmd av en värmematta. :) De verkar åtminstone trivas! :)
Håll tummarna nu för att de ömsar som de ska och överlever! 
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Ja, jag håller tummarna!
Hoppas dom överlever! Jag ska hålla tummarna med dig. 
Tack båda två! :D
Mvh,
Moa
Bra att du tar hand om dom:) jag själv köpte en C.perlatus när dom just hade kommit in i affären, såg då att det var väldigt trångt i terrariet och en hade redan blivit dödad, skulle nästan pratat om det med ägaren av djuraffären:/
Men lycka till med dom nya eremitkräftorna:)
#4 Åh, så du har också en jordgubb nu? :P Grattis!
Tack så mycket. ^^
Mvh,
Moa