Eremitkräftor iFokus

Eremitkräftor

Etikettbilder-videor
Läst 2349 ggr
MoaL
2

Fantastisk video + bilder

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En kvinna på HCA har också eremitkräftor som har parat sig och producerat ägg och bebisar, och det fantastiska är att hon till och med lyckades få se dem para sig! Här är en video som hon har satt ihop med både parningen, rommen och bebisarna. Arten är Coenobita clypeatus.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

WeirdFreak
0

Häftigt!

Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!

[morat]
0

Så synd att jag har så segt internet för tillfället, men jag lämnar ett litet tassavtryck här så länge, så kan jag se på videolkippet när jag kommer hem igen! Glad

MoaL
0

Skrattande

#2 Det är tråkigt med segt internet. Min dator eller internet - vilket som - brukar också vara ordentligt segt ibland, och göra det omöjligt att se någon video. :S Alltid lika frustrerande. :P

Mvh,
Moa

[morat]
0

Åh, äntligen hemma med snabbare internet!

Vilken fascinerande video, riktigt vackra ägg, och vilka vackra små bebisar! Glad Dina eremiter fick väl också bebbar för ett tagsedan, Moa?

MoaL
0

Jo, jag fick bebisar före kvinnan som har gjort videon ovan (och som jag har pratat massor med på HCA. Glad). De överlevde dock inte, men de levde ändå betydligt längre än vad någon väntade sig. Skrattande

Mvh,
Moa

[morat]
0

Men det var ju jätteroligt att dina eremiter trivdes så bra att de förökade sig i alla fall! Glad

MoaL
0

Ja, det tycker jag också! Jag är fortfarande lycklig över de där små bebisarna. Tungan ute Jag undrar exakt hur små eremitkräftor är när de ömsar ut till "riktiga" eremitkräftor. Det skulle vara roligt att se. :)

Mvh,
Moa

[morat]
0

Ja det hade jag också jätte gärna velat se! Tänk så gulligt med mini-eremiter ^^

MoaL
0

#8 Här är några riktigt små eremiter. Skrattande

1.

2.

3.

4.

Men jag är nyfiken på hur de ser ut just precis efter första ömsningen till minieremit. Tungan ute Visst är småttingarna sockersöta? :D

Mvh,
Moa

[morat]
0

Men guuuud så söta! Skrattande

Grodan
0

#9 gah så små…

bebisarna i videon, lever de än?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MoaL
0

#11 Nej, tyvärr. Hon var så deppig, för hon var tvungen att fara bort under tiden eremiten beräknades kläcka äggen, så hon fanns inte där och kunde försöka ta hand om småttingarna när de väl kläcktes. Fotografierna på bebisarna har hennes man tagit. :)

Mvh,
Moa

Grodan
0

#12 Åååååååh, men vad tråkigt.

Vad skulle hon göra för att ta hand om de små? Skulle hon lyckats hålla dem vid liv?

MoaL
0

#13 Nej, det skulle hon med största sannolikhet inte, men man vill förstås ändå försöka. ;) Det krävs mycket arbete för att alls få bebisarna att överleva dagar, eftersom de är så känsliga. Jag jobbade stenhårt för att få mina bebisar att överleva så länge som de gjorde. Glad

Mvh,
Moa

Grodan
0

#14 Har du skrivit något tråd eller artikel mer ingående om det? vAd som krävs osv…

MoaL
0

#15 Njae, det har jag väl inte, men här är i alla fall tråden där jag berättade om och visade upp småttingarna. Skrattande Borde nog försöka fixa ihop en liten artikel där jag berättar om det. ^^

Mvh,
Moa

Grodan
0

Ja, det kan vara spännande med en artikel.

MoaL
0

#17 Ska absolut fixa en sådan så fort jag får tid. Glad (Har så fullt upp just nu att jag har svårt att hinna med datorn överhuvudtaget..)

Mvh,
Moa