Eremitkräftor iFokus

Eremitkräftor

Etikettköpes-säljes-omplaceras-transport
Läst 1303 ggr
EPN
0

SKAL SÄLJES

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då vi ska flytta så säljer vi alla våra skal. Ni hittar mer info på länken nedan.

http://www.blocket.se/kristianstad/Skal_till_eremitkraftor_38990566.htm?ca=23_8&w=0

MoaL
0

Åhå.. Jag är intresserad.

De största turboskalen, vad har det för mått på skalöppningen? Och hur har du mätt? Jag har letat som en tok efter skal i lämplig storlek till mina jordgubbar. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

EPN
0

Vi tänkte 500kr för allt ihop. Så du får med allt och sen är det bara att välja och vraka. Största öppningen är 4cm och minsta 1,5cm.

Hade varit kanon om de kom till någon nytta.

MoaL
0

Jo, jag såg priset i blocketannonsen. :) De gröna turboskalen, vad har de för mått? Och visst är det innermåttet på öppningen ni har mätt? :)

Mvh,
Moa

EPN
0

Om du menar de som är bland de största på bilden så är de 4cm, någon möjligtvis någon millimeter mindre men inte mycket.

Ja det är 4cm i diameter som vi har tagit mått på.

EPN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eller menar du något utav dem som ser ut såhär?

MoaL
0

Nej, jag menar främst de två gröna som är vid ananasen och broccolin. :P Vad har de för mått (i millimeter)? Jag tror nog att 4cm är för stort för mina jordgubbar, men de två gröna ser inte ut att vara de största? Det känns lite onödigt att köpa på mig skal som eremiterna inte kan använda. ^^

Hur blir det förresten, kanske sotlynx vill köpa skalen nu om hon tar eremiterna? I sådana fall får hon förstås förtur, det är ju onödigt att sno deras skal när de ändå kommer att behöva skal åt sig själva. :)

Mvh,
Moa

sotlynx
0

Jag vill inte köpa alla skal!! Men ett par av dem som kräftorna kan växa i vore inte fel! :)  Har några skal själv, men svårt när man inte vet exakt hur stora de nya busarna är!

EPN
0

Vi väntar förväntansfullt på att du ska ringa. :)