Eremitkräftor iFokus

Eremitkräftor

Etikettövriga-kräftdjur-ex-krabbor
Läst 3629 ggr
MoaL
0

Mangrovekrabbor - Sesarma bidens

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bilderna är inte särskilt bra, men här är mina tre små krabbor (som nyps förfärligt mycket när man tar i dem). Tungan ute

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
0

Mvh,
Moa

MoaL
0

Mvh,
Moa

MoaL
0

Mvh,
Moa

MoaL
0

Mvh,
Moa

[Kamillah]
0

Haha jovisst vill jag ha dessa och förstår att de nyps haha, jag skulle aldrig någonsin våga hålla i de där… jag som inte ens vågar låta mina egna eremiter röra mig med någon kroppsdel alls :P

MoaL
0

Du är ett tjoller, haha. Skrattande Men jag tycker i alla fall att de är jättefina, så jag är krabbfrälst också. ^^

Mvh,
Moa

[Kamillah]
0

#6 Vad betyder tjoller? haha Tungan ute Lite roligt när folk är här och hör att jag har eremitkräftor, de flesta vet inte ens vad det är så då vill de kolla direkt och då ska jag ju lyfta upp dem för att visa, har hänt några ggr att de lyckats röra vid mig då och då får jag panik och måste sätta ner dem direkt. Då frågar folk hur jag kan ha djur som jag inte ens vågar hålla i :P Men jag tycker dem är coola och söta ändå, det är bra att de inte är keldjur och att man helst ska lämna dem ifred bara för annars hade jag ju aldrig köpt dem ^^

MoaL
0

Att du är sjåpig. Skrattande
Haha, jag hade också frågat det. :P Vad är du rädd för? ^^

Mvh,
Moa

[Kamillah]
0

# Haha kanske det kanske Tyst
Jag är rädd för att de ska nypa mig :p men tror det är också att jag tycker det är lite "äckligt" också. Jag skulle kunna ha en tarantel men jag skulle aldrig vilja hålla i den, fast jag vet att den inte kommer göra illa mig. Så det är väl något psykiskt Tungan ute

MoaL
0

Eremiter som oftast är så snälla. ^^ You need therapy. Tungan ute

Mvh,
Moa

MoaL
1

Men allvarligt, skaffa ett akvarium med krabbor, de är jättefina. :) Och man behöver förstås inte ta i dem, man kan använda en håv när man ska flytta på dem. ^^
Det finns förstås massor med olika krabbarter, jag vill själv skaffa fler men jag har inte plats. Skrikandes

Mvh,
Moa

kaninsköld
1

jag har ett roligt minne .en gång plockade ja snäckor och fick syn på en jättefin snäcka.jag plockade upp den och då kom det ut en eremit som nöp mig jättehårt!Skrattande

Mvh Kaninsköld