Äter plastplanta...
Hej! Jag gick nyss in till eremiterna och såg att en satt och åt på en av plastplantorna, ska jag ta bort den? Jag vet inte om det är dåligt för dem men nyttigt kan det väll inte vara? Den har hunnit sätta i sig en hel del plast redan! :O
Jag hade tagit bort plantan. Håll koll på övrig inredning också så han inte börjar knapra på andra saker också.
Är du säker på att han verkligen har ätit av plasten, och inte bara slitit sönder den? Jag har haft eremiter som har suttit och slitit sönder plastväxter, man jag kan inte minnas att jag har sett någon av dem verkligen äta dem.
Stoppar han verkligen in plasten i munnen och äter upp den? :S Plastväxter för terrariedjur ska vara giftfria, men om han verkligen äter upp den kan det nog vara en idé att plocka ut den, ja.
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Han satt och slet i plasten och förde klon till munnen, det ser ut som om man fick lös lite men jag vet inte. Idag verkar han dock på bra men vem vet, han kanske blir förstoppad… Jag tänker ha kvar växten eftersom den passar in så bra men om han börjar bita igen så tar jag bort den. Han satt i den tidigare idag men åt då inget av den så förhoppningsvis var det bara en edgångshändelse.
Jag tror att de oftast bara sitter och sliter sönder dem. Min krabba gör likadant, vattenytan är ibland full av små plastflagor som flyter upp till ytan när han har demolerat en av sina plastväxter som han har som klätterväxt upp till landdelen.
Så jag tror (hoppas i alla fall) att du inte behöver oroa dig. 
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor