Eremitkräftor iFokus

Eremitkräftor

Etikettot-off-topic
Läst 1214 ggr
MoaL
0

OT - Första snön!

Igår kväll (16/10), snöade det för första gången i år här hos oss! På morgonen ösregnade och stormade det, och på kvällen förbyttes det till liknande förhållanden fast snö istället. ^^ Nu ska jag snart gå sistsvängen med hunden och tycker att det är jätteroligt när det ligger lite snö på gräset. Skrattande

Har det kommit någon första snö hos er ännu? Vad har ni för väder? :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Perly
0

Oj, var i landet bor du? Hehe har ingen snö o överlever gott o väl utan snö o is osv, finns bättre sätt o slå omkull Skrattande

Alltid Oavsett

MoaL
0

Norröver, haha. Tungan ute Uppe i Västerbotten. Första snön brukar i princip alltid komma i oktober, men jag blir lika glad varje år. Skrattande

Äsch, man får försöka hålla sig på fötterna, det är betydligt bekvämare. ^^ Jag tror bara att jag föll en gång förra året, i alla fall bara en som jag minns, och det var för att det låg pudersnö över riktigt glashala isfläckar. Hunden drattade också på rumpan, så jag var inte ensam. Cool

Var i landet bor du? :)

Mvh,
Moa

Perly
0

Hehe, lägger sig ofta tunna islager på stenar som ej går o se förän man landat på sin stackars svanskota FörvånadTungan ute

Hehe omkring halkande hundar/katter kan ju förstås vara rätt roande, de gånger man ej är ute med sina egna (draghundar så alldeles för bra balans…)

Sörmland (:

Alltid Oavsett

sallad
0

Jag bor i Luleå, och är har det kommit snö! Men den smällte/regnade bort. :)

-Rasmus 🌈

MoaL
0

Här snöade det igen igår kväll och natt, stooora snöflingor, men den smälte bort tidigare idag. :) Isigt värre är det dock!

Mvh,
Moa

MoaL
0

Från och med igår har vi ordentlig vinter, haha. Tungan ute Jisses vilken snöstorm vi har haft här! Om man bara kastade en snabb blick ut genom fönstret kunde man nästan tro att det var jättetjock dimma ute för att det snöade så tätt, och så låg den dessutom vågrätt för att det blåste så illa. *brrr*

Så nu har vi vinter! Lagom till första advent. Skrattande

Hur är det hos er då?

Mvh,
Moa

sallad
0

Här snöar det just nu. :D

-Rasmus 🌈

vinteralvan
0

Rejält med snö här också.

MoaL
0

Så mysigt! Man får riktiga julkänslor. :)  Nåja, inte när det är full snöstorm så bilarna nästan blåser av vägarna (vilket det var här för ett par dagar sedan), men när flingorna är stora och fluffiga är det riktig julsnö tycker jag.  Just nu snöar det inte här, men vi har drygt 11 minusgrader och ännu kallare ska det bli. ^^

Är någon av er vintersportare eller hundägare eller liknande och därmed måste ut i vintervädret? Tungan ute

Mvh,
Moa