Maskrosor!
Ja, som jag skrev i den här tråden så var det galet poppis med maskrosor hos eremiterna. Två av matvraken tryckte nog i sig två maskrosor var alldeles på egen hand. 😮Så nu doftar det sommar i crabitaten och små gula maskrosblomblad ligger utspridda på bottensubstratet, haha.😃
Några lyckade bilder fick jag inte, men ett par gula och några andra suddiga klarade jag minsann av. 😉
Här är en rugosus som betraktade mig och kameran med stor skepsis, men som inte kunde låta bli att trots det rycka lös och trycka in gula blomblad i munnen. MUMS! tyckte han.❤️
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Här kom min clypeatus utskyndande för att nappa åt sig maskrosen som jag la ut enkom till honom. 😛
Mvh,
Moa
Sedan blev allt suddigt, haha 😂 Han bara grabbade tag i den och började sluka den. Vilka små gamar till eremiter jag har!! 😃
Mvh,
Moa
Gud så gulligt.
Ja, de är supersöta. ^^ Riktiga små matvrak. Jag väntar på att hitta någon syren som inte står precis bredvid en väg, för jag vill gärna se vad de säger om syrenblommor. 😃
Mvh,
Moa
Blev väldigt inspirerad av maskgrosätandet så skaffa en till Ernst och han mumsade också upp den direkt.
Den nya krabban har grävtnersig och ömsar tror jag. Tar det som ett häslotecken. Få se om den nya överlever…
Ja du ser där, maskrosor verkar vara något slags halleluja moment för dem, haha. 😉 Nej, men väldigt poppis. De flesta av mina eremiter är nedgrävda just nu, så jag längtar tills de kommer upp och kan få smaska i sig maskrosor också.
Eventuellt, eller så kanske han har grävt ned sig bara för att stressa av. 🙂
Mvh,
Moa