Länktips. :)
Här har jag radat upp de i mitt tycke viktigaste länkarna till olika platser på internet där Du som läsare kan lära dig mer om landlevande eremitkräftor eller/och glädja dina små med att köpa Foder, "godis" eller inredning + mycket annat.
www.hermitcrabassociation.com - Ett amerikanskt forum där folk från hela världen är medlemmar. Här finns mycket kunniga och erfarna eremitkräftägare. :)
www.hermitcrabparadise.com - Ännu ett amerikanskt forum. :)
www.hermitcrabpatch.com - Här finns både bra fakta, men framförallt skal och även världens bästa eremitkräftmat. ;) Tänk på att man oftast måste betala tull när man beställer från USA.
www.hermit-crabs.com - En bra amerikansk hemsida med fakta och personliga erfarenheter om våra små plirögda vänner.
coenobitaspecies.com - En amerikansk sida med kort fakta om de vanligaste arterna av landlevande eremitkräftor.
www.tonycoenobita.com/species - En sida på engelska som gör det väldigt lätt för var och en att artbestämma sina eremitkräftor.
Fler länktips finns under "Länkar". Släng gärna ett öga ditåt också. :)
Om ni har tips på länkar till olika bra sidor om eremitkräftor eller annat som ligger under de olika kategorierna på "Länkar", skicka gärna ett meddelande till mig så kan jag lägga in dem. :)
Mvh,
Moa, sajtvärd
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor