Jimmys Eremitlogg
Nu vet jag inte huruvida en sån här tråd är tillåten eller inte. Men jag tänkte i alla fall som så att det vore roligt om man gjorde sig en tråd där man skriver uppdateringar lite då och då om vad sina eremiter har haft för sig under dagen samt att man kompletterar med lite bilder. :)
Så jag tänker ägna denna tråden åt just det. Gillas inte mitt initiativ så säg bara till. ;)
Har tänkt få mig lite sömn inatt (måste ändå upp just efter 6 imorrn) men kan ändå ge en liten update över vad som händer för tillfället. :P
ca kl22:25: Nu är det full rulle i Crabitatet. =) Den "nyuppkomna" eremiten sitter och smaskar på kycklinghals medan de två andra roar sig bland alla skalen. Det är dock lite mörkt där inne nu för att knäppa några bilder.
Nej jag har verkligen ingenting emot det här, det låter ju jätteroligt. Särskilt om du får in lite bilder då och då också. :P Det är ju meningen att man ska kunna berätta om sina eremiter på ett forum, så kör i vind. ^^
Och ni andra, kom ihåg att det här är Jimmys tråd, så att ni inte lägger in bilder på era eremiter här i tråden, men ni får gärna starta upp egna liknande trådar om ni vill. 
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Update: För närvarande ser jag endast till minstingen. Han vandrar omkring på en av grenarna därinne. :) Hade tänkt knäppa lite bilder idag bara han lämnar sitt gömställe.
Hade nyss upp minstingen från terrariumet. Han hade lyckats ramla ned i ett hörn bakom den största vattenskålen. Så då tänkte jag att det var lika bra att handträna honom en liten stund. :)
Försökte ta några bilder också. Men det visade sig inte vara så lätt med en eremit springandes på ena handen. Mamma lyckades dock knäppa några bilder varav ett par av dem blev någolunda användbara iaf.
Postar 2st bilder nu.
På andra bilden har han bestämt mig för att bestiga min arm, vilket inte var precis det jag hade tänkt mig. :P Så när jag skulle försöka att försiktigt lyfta ned honom visade han vad ville via att nypa fast sig i mitt skinn. XD Så han fick ta sig ned på egen maskin…
Vilken liten sötnos! :P
Haha, jo, de kan nypa fast sig ganska ordentligt om de inte vill förflyttas. ^^
Mvh,
Moa
Tittade nyss till eremiterna före jag ska sova. Till min stora förvåning hade minstingen lyckats ta sig till samma hörn igen och lyckades inte på något sätt ta sig upp. Han verkade ha påbörjat grävandet av en gång under vattenskålen då han inte lyckats klättra upp över den. Samtidigt som han försökte ta sig upp verkade en av de andra eremiterna vara intresserad av vad han höll på med i sitt hörn. Den eremiten fick då för sig att han också skulle dit. Men då han, som tur var, inte riktigt är lika skicklig på att klättra som minstingen så fick han så lov att vända om rätt snabbt.
Måste se till att fylla upp det hörnet med sand imorgon.
Har du någon bild på detta svåråtkomliga hörn? :P Eremiter brukar ju lyckas ta sig in på svåra ställen, men oftast tar de sig ju lös igen också. ^^ Sitter den lilla verkligen fast när den har kommit sig dit?
Mvh,
Moa
Jo, i det hörnet jag senast skrev om sitter han fast. Han kan dock gräva sig under hela vattenskålen. Kan eventuellt ta en bild på hörnet lite senare.
Jo, i det hörnet jag senast skrev om sitter han fast. Han kan dock gräva sig under hela vattenskålen. Kan eventuellt ta en bild på hörnet lite senare.
Eremiter har ju den vanan. ^^ Tar de sig inte runt, så försöker de klättra. Kan de inte klättra så gräver de. 
Mvh,
Moa
Lade in lite ny mat för en stund sedan. Och nu är minstingen i färd med att bestiga värmeslingans sladd. Fattar inte hur dom små liven kan vara så extremt skickliga på att klättra!
Sladden sitter dock på ett sådant sätt att det inte är några risker med att de klättrar på den. Har dock tänkt köpa sådana där kaktusträmojänger för dom att klättra på så då THCP får in dem i lager igen. :)
Jadu, de kan vara extremt duktiga på att klättra. Riktigt små eremiter kan till och med nypa fast och klättra längs silikonet i hörnen! 

Åh, du menar cholla? Jag också, jag också. :P Det verkar vara väldigt uppskattat, och de äter ju av det också. :)
Mvh,
Moa