Eremitkräftor iFokus

Eremitkräftor

Etikettköpes-säljes-omplaceras-transport
Läst 2652 ggr
sotlynx
0

Köpes: Eremiter i Skåne!

Söker efter eremiter i Skåne! Någon som vet om det finns någon som säljer? Hittar ingen..

MoaL
0

Har du provat att be djuraffären beställa från Imazo? Jag vet inte hur det är nu, men för någon vecka sedan hade då Imazo eremitkräftor hemma. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

sotlynx
0

Imazo? Vad är det? Ska genast prata med min lokala zoobutik! Tack!

MoaL
0

Imazo AB är ett grossistföretag som säljer djur och djurtillbehör. De flesta djur på djuraffärerna kommer från Imazo, bortsett från de djur som är inköpta från privatpersoner förstås. :) Imazo är hursomhelst också det ställe varifrån djuraffärerna får sina eremitkräftor. Djuraffärer som är kund hos Imazo brukar få ett veckoblad per vecka med en uppdaterad lista på alla deras djur, och på terrariedjur under "eremitkräftor" (eller eremitkrabbor, jag minns inte riktigt) så brukar det stå de arter som de har inne för tillfället, om de har några vill säga. Fråga i alla fall på djuraffären. :)

Mvh,
Moa

MoaL
0

Fast man vet aldrig riktigt vad man får för art/arter eftersom Imazo själva inte kan ett smack. ^^ Näst sista gången djuraffären här beställde C. rugosus så kom det både C. rugosus och C. brevimanus - men jag tyckte förstås inte att det var tråkigt. :P

Mvh,
Moa

sotlynx
0

Näää, jag vill iaf gärna ha Brevimanus! Dom är sååå fina! :)

MoaL
0

Jag håller med, jag blev helt lyrisk när jag såg brevimanus bland rugosusarna. ^^ Jag blev iofs lika glad över allesammans, men det var så roligt med överraskningen, särskilt som de har så vacker färg!

Mvh,
Moa

freddiesson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har två stora fina coenobita purpureus och två små coenobita clypteus till salu. Finns i ystad.

Finns även skal, Foder, cholla, minivattenreningspump mm..

Maila mig om det låter intressant.

freddie_paulsson@hotmail.com

MoaL
0

freddiesson, det är nog bäst om du startar en ny tråd om detta så att fler ser din annons. :)
Jag mailar dig om cholla nu.

Mvh,
Moa