eremitkräftor
Vad roligt att du skaffat eremitkräftor! :) Har du någon bild på deras "hem"?
Eftersom du är ny ägare ås skulle jag rekommendera att du läste MoaL's artiklar som finns här på forumet, så kanske du lär dig något extra om dem :) Min skötsel i början var inte sådär jättebra pga. noll information från djuraffären, läste dock massor på internet sedan och förbättrade den.
linus 0514: Det är två jättevackra C. brevimanus. 
Kamillah: Jag och linus 0514 har redan haft kontakt via pm så jag har redan varit besvärlig och frågat om deras luftfuktighet, värme, djupt bottensubstrat, Vatten, och så vidare, och allt verkar vara väldigt bra. ;) Fast jag är ändå nyfiken på alla bilder man får se, haha. :P (Och på tal om det, när kommer de utlovade bilderna från dig? :D )
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
#3 Hehe jag tänkte också att det var 2st Brevimanus, vågade odkc inte säga något iaf jag hade fel ;D
Och jusste, bilderna! Det hade jag helt glömt bort. Dock fixade jag faktiskt klart mitt rum idag, ska se vad jag kan göra :)
Men Kamillah, nog törs du säga eller åtminstone gissa art! Det är ju faktiskt inte hela världen om det blir fel någon gång. :) Dessutom vet du ju hur de ser ut, du har ju C. brevimanus själv. Ha lite förtroende för dig själv. 
Haha, ja, jag fortsätter vänta på bilderna jag. :P
Mvh,
Moa
Förresten Linus 0514, båda dina eremiter lär säkert gräva ned sig snart för att ömsa, då deras ben är ganska illa åtgångna och även antennerna är ovanligt korta. Väldigt vanligt när man köper eremitkräftor, men det innebär också att du snart "blir utan" eremiter ett tag, tills de har ömsat klart. :)
Mvh,
Moa
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
tack för all information ska kolla vad dm tycker om för slag skal nu
C. brevimanus föredrar framförallt runda men även ovala öppningar.
För att mäta vilken storlek de har på skalen så gör du som de beskriver på den här sidan. :) För att mäta ett tomt skal eller ett skal där eremitkräftan är indragen mäter man såhär (vilket är enklast). Till det behöver du alltså ett skjutmått för att få bästa resultat, och man ska mäta innermåttet på skalet.
På den amerikanska sidan så mäter de i tum ("), vilket är 2,54 cm. :)
Mvh,
Moa
Mvh,
Moa