C. perlatus!
Okej, nu kan jag inte vänta med att berätta det längre! På gott och ont har jag nu beställt hem tre C. perlatus av djuraffären, så om två veckor kommer tre små söta jordgubbar att flytta hem till mig! 
Jag både gruvar mig och ser fram emot det. O.o Det är extreeeeemt spännande, och samtidigt så läskigt! Jag förväntar mig att säkert MINST en av dem kommer att dö ganska kort efter hemkomst. Samtidigt vet jag att de inte har någon sportslig chans att överleva varken hos grossist eller majoriteten av personerna som köper dem, så då har de i alla fall en god möjlighet att överleva hos mig. 
Jag längtar tills de kommer! Samtidigt som jag inte gör det. ;)
Äsch, jag ska inte ta ut sorgerna i förskott. Men håll tummarna för att det går bra! Bilder kommer självklart så fort jag har fått hem dem. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
har sett bilder på dem, och filmen du la upp :) de är ju grymt söta! Jag älskar den där röda färgen! ^^ det är synd att de är svåra att hålla, för jag skulle gärna vilja ha en sån själv =)
Jag håller med, de är extremt söta! Och den röda färgen är ju så vacker. ^^ Jag hoppas nu bara att de inte kommer att vara totalt sönderstressade när de kommer hit. Jag vet ju inte hur lättstressade de är, men jag hoppas förstås på att alla tre ska överleva.
Åhhh, vad jag ser fram emot dem!
Jag kommer dock inte att ta särskilt många bilder på dem, eftersom jag vill att de ska ner i Crabitatet på en gång, men jag hoppas att jag får några fina och tydliga innan de får bekanta sig med sitt nya hem. :)
Mvh,
Moa
Ja! Det skulle vara roligt att få se någon bild :) hoppas det går bra för dem :)
Vart beställde du dessa ifrån? Om det är via djuraffären hur vet du att det kommer vara rätt art? :o de brukar ju skicka fel.. :P
Haha, jo, jag vet. Tro mig, tanken har slagit mig att de kommer att skicka någon helt random art som de kallar och tror är "C. perlatus", men så hoppas jag att de i alla fall kan se skillnad på färgerna, och att de eremiter de kallar för "Jordgubbskrabbor - Coenobita perlatus" faktiskt är röda. :P De brukar få/ha en färg som är ganska olik någon annan färg någon annan eremitkräfta kan ha.
Min största oro nu är faktiskt att leveransen ska vara nollad när jag kommer för att hämta dem - alltså att Imazo har fått slut och att jag blev utan några sådana där små sötnosar. :S *orolig*
Ni får hålla tummarna för att allt ska gå som en dans och att jag får hem tre friska, pigga C. perlatus. 
Mvh,
Moa
BESVIKEN!!
Ägaren av djuraffären har inte fått tag i han som man ska ringa för att beställa djur, så han får inte hem några djur i veckan. Inklusive mina efterlängtade eremitkräftor!! 

Så jag får hoppas att han får hem dem nästa vecka, förhoppningsvis har han lyckats bställa tills dess. :/
Suck.
Jag får fortsätta vänta.
Mvh,
Moa
vad tråkigt :( hoppas du får dem snart :)
Ja, det hoppas jag också. :) Jag ser fram emot dem så otroligt mycket. ^^
Mvh,
Moa