Ömmsat!
Hej! Jag flyttade på en rot i terrariumet där såg jag ett hål, (en av mina rugosus har varit nergrävd i tre eller två veckor) sen såg jag min rugosus skal där nere och storklon låg brevid! Han hade ömsat jag satte tillbaka roten där.
Ska han äta upp sklättet där nere eller komer han komma upp med sklättet och äta på land?
Han kommer att äta upp exoskelettet där nere, men det är inte alltid som hela skelettet blir uppätet. Just storklon brukar ofta lämnas kvar, så förhoppingsvis kanske han kommer upp snart då. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
det som blev över för mina var stor klon ock ett ben.storklona sparde jag i ett snäck skal som jag har köpt
#2 Haha, jag brukar också spara de storklor jag hittar. :P
Mvh,
Moa
hahah:)
dom blir ju inte förstörda eller mögliga så då gör det väl ingenting om man sparar dom :)
Nej, nej, likväl som snäckskal inte möglar så gör inte heller eremiternas exoskelett det. :) Däremot förlorar det färgen av någon anledning. O.o
Mvh,
Moa
Okej då kanske jag ska spara de som han inte äter upp!
//Ändrat till normal textstorlek. ;) - MoaL
oj hur kunde det bli sådär stor text?
Haha, det blev verkligen GIGANTISK text, men jag rättade till det. :)
Ja, visst kan du det! Man kan också om man vill krossa de överblivna exoskelettdelarna och strö ut i Crabitatet, så kommer eremiterna att äta upp det senare. :) (Fast jag tycker personligen att det är roligare att spara dem. :P )
Mvh,
Moa