Eremitkräftor iFokus

Eremitkräftor

Etikettboende-och-inredning
Läst 1137 ggr
Giski
2011-08-18 13:43
0

Blött!

Hej! :)

Jag tänkte precis spraya lite i terrariumet och så såg jag att sanden / jorden såg ganska blöt ut.  Jag har sett ett längre tag en rand växa fram i jorden. (det man ser från sidan ) Men nu känd jag på jorden och blev förvånad över hur blör den var! Den var absolut inte så som den ska vara, sådär halvfuktig.

När jag stopade ned fingret så kom det fram Vatten om man "vred" lite på fingret. Jag antar att jag har sprayat lite för mycket Vatten! XD

Tycker ni att jag ska låta det sorka upp lite innan jag sprutar igen? Jag har sprayat Vatten flera gånger per dag ch uppenbarligen för mycket! ;o

linus 0514
2011-08-18 17:18
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

ibland måste man (vända) på sanden gör du de? annars brukar det bli så :)

Giski
2011-08-18 22:05
0

Jag tror inte att det skullr hjälpa för all sand är helt bölt. Alltså ända upp till ytan! :o

MoaL
2011-08-19 20:37
0

Om den är SÅ blöt så kan du inte göra så mycket annat än att ta ut sanden och blanda ut den med torr sand så att den bara blir lagom fuktig igen. Det får inte vara hur blött som helst i och med att de ska kunna gräva ned sig och ömsa. :)

Hur mycket Vatten sprayar du per dag? Det kan ju också vara så att Majs har tömt vattenskålen ned i sanden, och på så vis har det blivit "översvämning". ;)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Giski
2011-08-19 21:13
0

Jag tror nog att det är en kombination av att jag har sprayat för mycket och att han har tömt vattenskålarna! :) Den ena skålen brukar alltid vara halvfull på morgonen! :o

Jag sprayar nog 5 "sprayar" till honom 4 ggr per dag. Det kanske är lite mycket men jag har inte vetat hur mycket jag skulle spraya så det är nog därför! :) Spray-flaskan sprayar ganska mycket också.