Eremitkräftor iFokus

Eremitkräftor

Etikettmat-och-vatten
Läst 7129 ggr
MoaL
2011-05-06 02:38
0

Flaskvatten

Hej!
Jag funderar på att gå över på flaskvatten till mina eremiter, för enkelhetens skull. ^^ Jag har nämligen hittat ett flaskvatten på Ica Maxi som jag tycker är jättegott - eller rättare sagt, det smakar ingenting! O.o

Det är Icas eget. "Naturligt mineralvatten utan kolsyra, från Modalkällan i Norge". På baksidan står det "Vårt Vatten kommer från Modalkällan, som ligger högt upp i den norska fjällvärlden. I årtusenden har grundvattnet strömmat genom den orörda miljön, och det är där vi fyller i våra flaskor."

Det låter såklart lite sådär extra dramatiskt och "reklamigt", men det har man ju bara att vänta sig. Jag skulle förstås helst vilja testa vattnet först, men vad tror ni? OM det nu är sant kan det väl knappast vara någon fara? Eller? :)
Och vad innebär "mineralvatten"?

Tack på förhand. Glad

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

birdie86
2011-05-06 06:29
0

Jag har också använt det där några gånger och det gick jättebra. Jag vet att den bästa som finns, som sagt, é Evian Vatten därför det finns mycket Calcium i, som är bra för dem men mina eremiter har alltid fått mineralvatten sedan de har varit här och de har mått bra så… :)

MoaL
2011-05-06 11:15
0

Jag får nog testa då. :)
Var finns förresten Evian-vatten? På vanliga matvaruaffärer eller?

Mvh,
Moa

birdie86
2011-05-06 13:12
0

Det finns ockspå har på ICA nära så jag tror det är ganska vanligt. Om du hittar inte det på din närmaste affär försök på en liten större kanske :)

MoaL
2011-05-06 14:44
0

Jag får kika runt. :) Tack för hjälpen.

Mvh,
Moa

birdie86
2011-05-06 16:12
0

Ingen fara :) mineral Vatten fungerade för mig så jag kan bara tipsa att det är bra :)

zoidberg
2012-04-29 06:54
0

Borde det inte funka att använda destilerat Vatten som är avset för bilbatteri?

MoaL
2012-05-03 21:32
0

#6 Jovisst, fast batterivatten blir ganska dyrt om jag inte missminner mig. ^^ Jag använder inte flaskvatten i alla fall, jag kör på Vatten som jag behandlar som akvarievatten, som jag har gjort sedan jag började med eremiter. :)

Mvh,
Moa