Eremitkräftor iFokus

Eremitkräftor

Etikettbeteende-hälsa-sjukdom
Läst 1214 ggr
Eremita
0

Orölig brevimanus

Hej min brevimanus har inte rört sig någonting på två dagar (jag har haft honom i en vecka) När jag vaknade var han kvar på samma ställe som när jag gick och la mig. Han rör lite på klorna och sånt men han går ingenstans. Är det vanlig för eremitkräftor? rugosus eremiterna rörjätte mycket på sig.

MoaL
0

När han väl rör sig, hur rör han sig? Snabbt? Segt? Drar han sig till exempel snabbt in i och ut ur skalet? Rör sig antennerna mycket eller lite?

Ibland har vissa eremitkräftor perioder när de knappt rör sig överhuvudtaget, det är vanligt. Däremot är dina eremiter nyköpta och extremt stressade och även oömsade. Det är det som är just nackdelen med eremiter, tyvärr. De är känsligare än många andra djur.

Det enda du kan göra är att låta eremiterna ha lugn och ro, med möjlighet till bra Foder, Vatten och gömställen. Hantera dem inte heller. Om du vill kan du ju sätta en kokosnöthalva över honom så att han blir lite mer ostörd, men bli inte förvånad om han går eller gräver sig ut ur den. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Eremita
0

Han gick och åt sen började han klättra och gå omkring igen lika mycket som de andra eremitkräftorna:)

MoaL
0

Vad skönt! :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor