Eremitkräftor iFokus

Eremitkräftor

Etikett: allmänt
Läst 1616 ggr
MoaL
0

Glad att vi bor i Sverige..

Nu finns det förstås många nackdelar med att bo i Sverige och äga eremitkräftor (dålig tillgång till lämpliga skal, Foder, och dylikt - mycket måste beställas utomlands ifrån), men TACK OCH LOV att Sverige inte är lika korkat som USA är i vissa fall.

TÄNK om sådant HÄR skulle säljas i våra djuraffärer, alla ungar som skulle måla och klistra och pynta på sina stackars eremitkräftor och behandla dem som levande leksaker. Jag börjar må illa bara jag tänker tanken. :(
Vilket hån att texten på kitet lyder "Happy Hermits". Fy säger jag bara. Skrikandes

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
0

Ännu mer glitterlim, leksaksögon, "pompoms", målarfärger, och så vidare.

Ett koppel - allvarligt talat, läs texten. Man blir ju mörkrädd. :shock:

Mvh,
Moa

Giski
0

Herregud! ;o Men den artikeln med ett koppen är ju helt hemsk! ;O "They can live a month without food and water as long as the temperature is not to cold or to hot. They store extra water inside the opening of their shell for just such occasions. " Kanske är det bra att bo i sverige, här blir eremiterna inte torterade! ;o

"Taking your hermit down to the ocean waters edge on a leash gives your hermit that extra calcium from the water. They love the oceans washed sand and the feel of the salt water on their outer shell. This gives his inner shell extra protection and makes him smile. "

Nu vet ju inte jag om de får calcium eller inte från Vatten, men tänk om de skulle göra så i t.ex nogre eller göteborg! Då skulle ju eremiterna dö av kylan! ;o Tror ni att han börjar " le " ? Jag tror att han skulle bli ganska rädd! ;o

jimutt
0

Så sjukt. Men har de inte några restriktioner på detta i USA? Är det ingen som har hört talas om "djurplågeri"?

MoaL
0

#2 Jag håller med. Hemskt är bara förnamnet. :/

Visst får de kalk genom vattnet, precis som det finns kalk i ALLT Vatten, men inte tillräckligt såklart. Och jag reagerade också på det där "… makes him smile." Okeeej.. Hrm. Stackaren skulle bara vara rädd hela tiden.

#3 För det första har USA (precis som alla andra länder, Sverige inkluderat) brister i djurskyddslagarna, men det krävs mycket, mycket mer i USA för att något ska räknas till djurplågeri än vad det gör här i Sverige. Här är det ju till exempel lag på att hundar måste rastas flera gånger varje dag. Sådana lagar finns inte i USA, där får de flesta hundarna bara gå inomhus hela tiden, det är något normalt att hundar kissar och bajsar inomhus. :S

En riktigt hemsk sak är att om någon exempelvis skickar eremitkräftor och det inte är deklarerat, så händer det att tulltjänstemännen bara slänger bort eremiterna om de upptäcks, helt utan hänsyn till att de är levande djur. Slänger bort! Som skräp! >.< Wodesorel på HCA nämner det i den här tråden, när det är en som är sugen på att ta hem några eremitkräftor från Panama till USA.

Mvh,
Moa

Eremita
0

KOPPEL:o! det är en eremitkräfta ingen hund!