Sår på benet
Under fotograferingen upptäckte jag även att den som inte just har ömsat hade ett "sår" på benet. Eventuellt något som har skavt upp en skada, något fel under hans ömsningen, bakterier eller något liknande.
Så länge det inte blir värre kommer jag bara att se till att ge fräscht Vatten och bra Foder. Snart kommer de även att flytta in i djurrummet, och då kommer jag även att byta sand åt dem, så förhoppningsvis är det ingenting allvarligt. Det ser inte trevligt ut dock, och ska jag vara negativ kan det lika gärna vara dödligt. :S Håll tummarna för mitt lilla bär, jag skulle bli helt förstörd om han inte klarade sig. :/
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Asch. Hoppas ni fixar det. Att det inte är allvarligt.
Håller tummarna.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
#3 Det hoppas jag också. 
#4 Tack! :)
Mvh,
Moa

Håller tummarna jag med!
Går såret in till mjukdelarna?
Mvh, Agilis
#6 Tack. :)
Jag vet inte, det är hårt som en skorpa i alla fall, så jag vet inte om det har nått mjukdelarna. Om det är någon slags bakterieinfektion av något slag skulle det behöva behandlas, men jag måste beställa det från antingen England eller USA så jag försöker ta reda på kostnad och sådant nu. :)
Mvh,
Moa
Aj då, jag hoppas verkligen att den klarar sig :)
Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!
Nyfiken på hur det har gått
Det går bra, de är piggelin båda två; äter som grisar, gräver så att jag blir gaaaalen, och sitter sedan tillsammans och solar under värmelampan och ser så oskyldiga ut. 
Mina små blusfrön. ^^
Såret såg likadant ut sist jag kollade, men han beter sig i alla fall hur friskt som helst, så jag får hoppas att det håller i sig. :)
Mvh,
Moa
#10 Trevlig nyhet! Håller en tumme hårt!
Då fortsätter vi att hålla tummarna.
Hoppas det går på rätt håll.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Tack, det hoppas jag också! :)
Mvh,
Moa
Hur har det gått med såret?
Håller tummarna
Mvh Kaninsköld
Han har inte ömsat ännu, men är fortfarande lika extremt pigg, så jag är inte så orolig längre. :P
Mvh,
Moa
Låter bra!